Hmm, det lär jag ångra

Jo, ner till gymet for vi. Kom faktiskt i god tid för en gångs skull. Skönt att slippa stressa. Men springa fick jag ändå. Det störtregnade när jag skulle gå från bilen. Med lillprinsen på nästan 10 kilo i famnen löpte jag så gott jag kunde och blev endast liiiite våt.

Ordinarie intsruktör var visst borta idag så vi hade en vikarie. Hon som i vanliga fall kör "bodypump-step"-pass. Jo, du, hej vad det gick. Och jag tror faktiskt att hon utsett mig som sin "hack-kyckling" Så fort jag maskade och försökte komma ikapp med andningen så var hon på mig.

"Kom igen"      "Kör vidare"      "Mer orkar du"     

Så jag tog i för kung och fosterland. Och svetten den fullkomligt sprutade från varenda svettkörtel. Nu fick jag i varje fall användning för handduken. Det kan jag lova.

Imorgon är det nog jag som inte kommer ur sängen, tror jag. Och ner i källaren ska jag i varje fall inte. Risken finns att jag aldrig mer kommer upp för trappen då.

Nu sover lillprinsen och jag har fått mig en lååång och varm dusch. Inget speciellt står på agendan. Någon långpromenad blir det inte. Vädret är inte att lita på idag heller. Det har redan spöregnat, blixtrat, åskat och haglat idag. Och pytte-, pyttelite sol har det också varit. Så ska det bli något så blir det nog bara till att åka och handla. Men det är bara såååååå tråkigt.

Vi får se... Ciao!!!

Kommentera inlägget här :