Home alone

Igårkväll frågade jag mina små prinsessor om de ville följa med och träffa mammagruppen och alla småttingar idag. De ville de bestämt inte. Vi bestämde så att de skulle få vara hemma själva.

Redan vid nio-tiden i morse började de fråga när jag skulle åka. De hade bråttom att få bli ensamma. Strax före elva åkte jag. Prinsessorna började i samma veva värma sin mat. När jag varit borta en stund sände jag ett sms till dem bara för att kolla att alt var bra. Inget svar? Nåja, de kanske bara inte hör telefonen...? Efter en liten stund mer kunde jag inte låta bli att ringa. Allt var bara bra. De hade värmt sin mat, ätit alla grönsaker och satt i källaren och kollade på film. Så duktiga! :-)

Jag blev kvar hos T en liten stund till, bara för att dricka upp mitt kaffe.

När jag sedan kommit hem och fått lillprinsen att somna i sin vagn och kom in till prinsessorna så lekte de så fint... De har verkligen nytta av varandra i sina roll-lekar. De lekte den här gången med Barbie. De har nytta av sina rum och Barbiesarna bor i olika rum och hälsar på hos varandra.

Nu när lill-prinsen ännu sover ska vi sitta och göra lite halsband tillsammans. MYS!!!

Kommentera inlägget här :