Älgrevben och saftiga nektariner

Förmiddagen har jag och lillprinsen spenderat ute i det härliga vädret. Vi har spelat fotboll och lekt med vatten. Och ätit saftiga nektariner


Efter lunch kom J och jag åkte på tre timmars arbete på vandrarhemmet. Det jag tidigare skrev om att en halvdag var passande för min rygg var inte ett dugg överensstämmande med verkligheten. Jag har "piss-ont"!!!

Till middag gjorde jag revbensspjäll. Då jag inte hittade något recept blev det på fullständig improvisation. Först kokade jag älgrevbenen i en lag på morot, lök, grönsaksbuljong och salt och peppar. Sen penslade jag dem med en gegga på soja, honung, olivolja och örtsalt. Under de 30 minuter de stod i 175 grader i ugnen penslade jag dem ytterligare 3 gånger. Det blev jättegott :-)



Även lillprinsen tyckte det var läckert. :-)

Kommentera inlägget här :