Helg i kulturens tecken

Esbjerg festuge startade i fredags och vi har minsann varit kulturella, så mycket vi kunnat den här helgen.

Fredagkväll blev en kväll på torget där det spelades musik på scenen. Barnen dansade och åt popcorn - alla tre. Lillprinsen fullkomligt vräkte i sig och verkade tycka det smakade mums. Tror det är saltet som gör det. Han har ju inte en söt tand utan snarare en salt tand ;-)

Lördagen spenderade vi också på torget och lyssnade på musik. Prinsessorna shoppade lite kläder för egna pengar. Tänk vad de är duktiga på att verkligen känna efter när det är deras egna pengar. Hi hi!
Efter middagen gick jag och storsessan ut på en skön powerwalk. Det var skönt att gå men det var allt annat än skönt senare på kvällen. Jag tror det var sista gången jag kunde gå på det sättet. Mitt bäcken håller ju inte till allt nu mera. Och det viktigaste är ju tyvärr att det håller till arbete - även fast det stinker!

Idag tog vi ner till hamnen och tittade på konst. På ett par gator därnere hade de ställt upp cirka 75 kontainrar där olika konstnärer hade sina alster till titt och försäljning. En del målade även på plats. Det var riktigt trevligt. En dag som denna gick det inte annat än att njuta. Solen har skinit hela dagen och vi har bara myst allihopa. Under en uppvisning av linedance satt vi bara och mös på trottoarkanten.
Se här vad ni missade, mamma & pappa, när ni inte stannade helgen ut. ;-) Hi hi! Jag tror ni hade haft riktigt trevligt ni också om ni stannat - nästa år kanske?


Nu ligger barnen nybadade alla tre i sina sängar och sover. Allt är klart inför morgondagen.
Nu får jag mina minuter i soffan, framför tv med datorn i knät ;-)

Ciao!!!!

Kommentera inlägget här :