Klick

Måndag morgon och alla barnen och jag ska iväg på våra respektive "arbeten" Det är inte då man vill höra ett "klick" när man ska starta bilen. DÖD! Bilens batteri var dött!!!

Nåja, om jag nu ska ta från början så är hela sanningen den att redan igårkväll när jag skulle iväg på ett litet ärende så startade inte Kian. Jag tog då Golfen istället och sparade problemet tills idag.
T ringde till Dansk Autohjælp innan han åkte till jobbet och lagom till att vi andra skulle sätta oss och äta morgonmat så kom den hjälpsamma mannen. Efter idogt arbete med att starta den så brummade den till sist igång.
Nu blev det lite bråttom. Snabbt få gröt i barnen och göra oss klara. Sessorna cyklade till skolan och jag och lillprinsen körde iväg. För att inte riskera att bli stående igen så var jag tvungen till att låta bilen stå och gå ute på parkeringsplatsen vid dagmamman. Kändes väl inte helt bra...

T ringde och berättade om det döda batteriet för bilhandlaren som vi köpt den av och imorgon är det jag som åker över till honom och får ett nytt batteri.

Det är spännande nästan jämt ;-)

Tack, Torben på Dansk autohjælp. Din insats var guld värd idag. Och det som nästan var bättre var att hjälpen ingår i vår bilförsäkring :-)

Kommentera inlägget här :