Ny energi

Det är tisdag och jag jobbade ett par timmar i förmiddags, eftersom en av kollegerna var ledig. Vid lunch slutade jag och åkte till bilhandlaren för att få nytt batteri isatt i bilen. T ringde ju redan igår och talade om att jag skulle komma vid tolv-tiden. När jag svängde upp på deras parkeringsplats vid strax efter tolv så åkte just mekanikern iväg. Han hade visst lunchrast fortfarande. Efter 10 minuter kom han tillbaka och plockade ur mitt "gamla" batteri" Det nya han tänkte sätta in passade inte alls. Så en av hans medarbetare hoppade raskt in i en bil och åkte och handlade ett. När han sedan till slut kom tillbaka och det nya var satt i hade jag suttit där och väntat i över en timme. Jag var så där lagom hungrig då eftersom jag inte hunnit få i mig något att äta ännu.
Men, men, nu hoppas jag att bilen ska sluta upp de där dumheterna att inte starta på mornarna mera, nu när det är nytt batteri i med en massa ny energi i...

Snabbt hemåt styrde jag kosan då. Storsessan hade redan kommit hem från skolan då. Efter lite snabb mat cyklade jag till skolan och hämtade lillsessan. Nu har jag trekvart på mig att hinna tusen saker innan lillprinsen ska hämtas. Degen jäser, tvätten är hängd. Ner till "stora" datorn ska jag nu och skriva lite fakturor och kvitton.  Fast helst vill jag bara lägga mig och vila istället. Min energi är helt slut...

Ikväll ska jag till skolan igen. Det är föräldramöte med lillsessans klass. Och det ser jag fram emot :-)

Kommentera inlägget här :