Rugbrød, barnmorskan, förkylningar och Pølsehorn

Idag på min hemmadag har jag tagit det väldigt lugnt. Alltså gjort lite i taget i en lugn takt. Jag har hunnit med att baka rugbrød - och vet Ni? Mina prinsessor säger att mitt hembakta rugbrød smakar godare  än det man köper hos bagaren. Det är vad jag kallar komplimang :-)

Fröken L ringde vid halvelva tiden och berättade att hon hade en sjuk lillsessa hos sig som bara behövde komma hem, Hämtade henne och hon lade sig med en gång för att sova. Hon hade ont i magen och i pannan. Lilla skatt...

Själv åkte jag ner till min barnmorska på kontroll. Med alla förvärkar och alla andra symtom tyckte hon att det är dags för mig att lugna ner mig lite. Det kallades visst för stressad livmoder. Kroppen försöker visst berätta för mig att det inte ok som det är nu... Hmm, det får jag visst tänka lite på. Jag vill helst inte att den lille larven ska få för sig att kika ut nu. Det är ju alldeles för tidigt.

Eftermiddagen vigdes till att göra "pølsehorn". Det är en liten smaskig grej att ha i matsäcken någon gång ibland. Det är som små korvar som man rullar in i vetedeg och sedan gräddar i ugnen. Det blev jättegott. Och IGEN uttryckte prinsessorna att det var något av det godaste de ätit - mycket godare än de man kan köpa. :-)


Lillprinsen har också blivit förkld. Hans näsa rinner och han är allmänt pipig och hängig. Stackars liten...

Ikväll blir det lugnt och stilla för alla. Så får vi hoppas att alla är friskare tills imorgon. .

Kommentarer :

#1: Helena

Hej, googlade på Pölsehorn och fick fram din blogg. Vi åt de där goooda korvarna på semestern i danmark, mina bröder på 12 och 13år älskade dem. Så jag tänkte göra sådana till Julbordet på julafton, för att de skall bli lite glada och minnas vår fantastiska resa? Har du något recept du kan maila över? Vore så tacksam! /Helena i Alingsås

skriven
#2: Kicki

Jag har skickat receptet :-)

skriven
#3: Frida

Hej! Hittade oxå din blogg när jag sökte på pølsehorn

På Google :) skulle vara tacksam om jag oxå kanske kunde

Få receptet då jag tänkte bjuda min sambo på detta så han kan

Minnas tillbaka på våran danmarkssemester i somras :)



Mvh Frida :)

skriven
#4: Kicki

Frida - Done! :-)

skriven

Kommentera inlägget här :