Stormigt föräldramöte

Det känns verkligen som hösten är här. Morgonen igår var vacker med klar luft och solsken, men det var bara lugnet före stormen. Under dagen hopade sig molnen och störtregnet var et faktum. Senare på eftermiddagen avtog regnet men framemot kvällen började vinden ta i ordentligt.

Jag var på mitt första föräldramöte i den dansk skolan. Det är klart att det påminner om allt det som man är van vid från Sverige, men ändå skiljer det sig på några punkter. Bland annat "slösade" vi närmare en halvtimme på att bestämma vilka som skulle sitta i föräldrarådet. Och jag var mäkta förvånad att 99% av de föräldrar som kommit representerade pojkelever. Endast jag och en mamma till representerade klassens flickor. Märkligt att man inte intresserar sig mer för ens barn.... Hmm, det var säkert en bra förklaring till det...

Nåja, jag fick i alla fall sträcka på mig ordentligt när storsessans två huvudlarare berättade för mig att hon klarar sig fin-fint i skolan. Efter endast en och en halv vecka i den danska skolan var det igår hennes danska-läxa som uppmärksammades och berömdes :-)
Stolt som en - jag vet inte vad.... Kan ju inte skriva tupp? Vad använder man för ord när en mamma är stolt så hon är på väg att spricka?

Senare på kvällen tog vinden i så den storknade. Det dånade och levde runt ute. Jag har uppmärksammat att flera som bor här i närheten skrivit på sin fb-status att det varit svårt att sova i allt oväsen....

Idag är det hemmaarbete som gäller. En massa att göra. Bara att gå igång så jag kan börja pricka av att-göra-listan

Ciao!

Kommentera inlägget här :