Trollunge på kalas

Jag har haft en otroligt lugn morgon. Efter frukosten begav sig T ner till byn tillsammans med lillprinsen och storsessan. Alltså bara jag och lillsessan hemma. Idag ska hon på sitt första födelsedagskalas här i Dk. Det är en flicka i klassen som bjudit hem alla tjejer på kalas. Perfekt tillfälle för min lilla sessa att lära känna de alla lite bättre på en mera avslappnad nivå, alltså inte i skolan.

Vi hoppade båda in i duschen och började göra oss klara i god tid. Sen ville hon ha lite hjälp med håret så vi fönade, plattade och lockade tills hon såg ut som en riktig prinsessa. När det sedan var min tur att bli klar smet hon in i storsessans rum och - började färga håret! Lilla trollunge! Hon sa att hon bara skulle prova... Jo, jo....
Lite moloken kom hon in till mig med en toffel framför håret och sa "bli inte arg nu mamma men jag skulle bara prova..." Ja, ha, bara hänga henne över handfatet och börja tvätta om den halvan av håret då. Vi hann bara precis få det torrt och någorlunda vågigt innan det var dags att åka iväg till kalaset.

En hel drös med glada tjejer tog emot henne när hon kom och jag tror att hon kommer få det skoj :-)



Hon var full av förväntan och jättefin, ändå....

Ha det så skoj, trollunge!!!

Kommentera inlägget här :