Vi jobbar hårt

Att börja skolan i ett nytt land är hårt. Hårt för oss allesammans. Skolan i Danmark är lite annorlunda än i Sverige. Tjejerna har läxor varje dag. Och när man inte helt kan följa med i allt som sägs missas det lite information, eller så kanske det glöms... ;-) Hur som helst då kämpar vi med det. Och prinsessorna är sååå duktiga. De kämpar och kämpar och verkar tycka det är skojigt. Deras framsteg är tydliga varje dag. Både läsning, stavning och tal går med stora steg framåt för dem båda två. :-)

Festugen i Esbjerg pågår ju för fullt och i tisdags var sessorna inne på torget tillsammans med T och lyssnade på "Music for free". En hel drös med artiskter som uppträdde. De kom hem helt lyriska, men trött, och stupade i säng.

Igår var en regnig dag. Det fulkomligt vräkte ner i nästan ett dygn. Men vi kan ändå skatta oss lyckliga att det inte kom så mycket som på Nordsjælland och Bornhol. Där har visst hela kloaksystemet havererat och det flyter upp både det ena och det andra ur brunnarna och massor av hus är översvämmade i källarplan. Så vi ska nog inte gnälla ;-)

Jag hade en lång dag på jobbet igår, som avslutades med mammaträff hos H. Alltså mødragruppsträff - utan barn. Fantasktiskt att kunna sitta och snacka tillsammans utan att bli avbrutna hela tiden. Och T han var hemma med alla tre ungar. När jag kom hem låg de tre barnen och sov så fridfullt i sina sängar och de hade allesammans haft det bra. Så skönt när det bara fungerar :-) Jag trodde nog inget annat, men ändå...
Det är min lediga dag idag. Den ska jag spendera med att röja upp här hemma och försöka hitta botten på tvätthögen i tvättstugan. Låter kanske trist, men det är ganska skönt att få allt gjort innan alla barn kommer hem. Jag ska ta chansen att hämta sessorna i skolan idag. De blir så stolta och glada när jag kommer..

Ganska tråkig vardagsuppdatering kanske! Men det är så det hela ser ut just nu. Vi ses!

Kommentarer :

#1: Cina

Skönt att läsa att allt är bra och vardagstrist. Vardagstrist måste ju vara samma sak som lyx för dig!! Puss och Kram

skriven
#2: Kicki

:-)) Helt korrekt uppfattat, Cina

JAg njuter....

skriven

Kommentera inlägget här :