Höst

Idag vaknade vi till ett dundrande regnväder. Himmlen hade hade fullkomligt öppnat sig och den bara fortsatte ösa ner vatten i flera timmar. Märkligt nog kändes det nästan bara skönt med ett ordentligt regn.

Jag och lillprinsen gjorde iordning morgonmat till oss alla, förutom T som som vanligt åkt tidigt in till kliniken. Sen gick lillprinsen försiktigt in först till storsessan och sen till lillsessan. Han klappade de försiktigt på kinderna och gav dem mjuka kramar tills de vaknade. En underbar syn :-)

"De gamle" från Fjelstrup kom för att passa alla barnen idag. Dagmamman är ju fortfarande semesterstängd. Jag tror att de allesammans har haft en bra dag. Tusen tack ska ni ha för hjälpen idag. Inte minst för att Ni övar prinsessorna i det danska språket. Det betyder oerhört mycket. Tack ska nu ha. Hoppas Ni får en bra avslutning på Er semester nu, men en masse hygge :-)

Vid middagen frågade storsessan om vi kunde gå ut och gå ikväll. Vi, eller snarare jag, har varit lite slarviga med powerwalkandet den sista tiden och jag tror hon tycker det är skönt att komma ut. Nu var det ju min tur att natta lillprinsen ikväll så hon valde helt sonika att gå ut och gå själv. Hon bytte om till träningkläder och tog regnkläder på. Sen gick hon med raska steg iväg med äggklockan i handen. Som vanligt gick hon en kvart bort, vände, och gick en kvart hem igen. Har jag bara världens duktigaste tjej eller? Jag är så stolt över henne :-)

Nu blir det snart sängen för mig också. Sov gott allesammans!

Kommentera inlägget här :