Förkylt

Ja, nu börjar hösten verkligen göra entré. Min förkylning verkar vara på avstannande men istället har både lillprinsen och T blivit drabbade. Tue har än så länge bara en sån där irriterande flunsa-känsla i kroppen men den ska nog utvecklas till förkylning den också. Lillprinsen hade en olycklig kväll igår och det var ju fullt förståeligt då hans temperatur mätte 39,3 vid sänggående. En stor snaps Panodil och sen bara att hålla tummarna. Han har sovit hela natten och hade bara 38,2 i morse. Hoppas bara att han har en sån där snabbt övergående infektion. Hur som helst fick han stanna hemma idag. Det passade för en gångs skull med min lediga dag så inget förutom min tid hos frissan blev lidande.  Den var ju bara att avboka tyvärr och jag behövde verkligen komma iväg och få topparna kapade. Men, men, vad är en bal på slottet.... Det får helt enkelt bli en annan gång....
Han har varit på ett strålande humör trots lite feber och varit hjälpsam nere i tvättstugan och vid datorn. Nu ligger han och sover efter att vi varit och tankat och handlat lite. Jag lyckades hitta billig diesel. Det går ju i en hel del vår lilla buss och då kan man faktiskt spara en och annan krona det gånger som den ska tankas full. En hel krona per liter var det billigare än på de andra ställena och det höll i sig i bara 20 minuter. Så snål och sparsam som man är blev man ju ganska stolt och glad över den bravaden :-) 

Nu har storsessan kommit hem och hon siter och gör sin matematikläxa. Hon håller på med koordinatsysten och sånt. Usch, jag får nästan skämmas för jag kommer nästan inte ihåg hur man gör. Nästan alltså... JAg tror mest jag blir blockerad för att jag minns hur trist och tråkigt det var... Men hon ska ha en medalj för att igårvar hon som ett frågeteckan men idag flyter det på som en dans. Hon är sååå duktig!!!

Ciao!

Kommentera inlägget här :