Lammkött

Efter en frisk promenad här på ön kom "de gamle" fra Fjelstrup på besök. Trevligt!

 Det tråkiga under dagen var att lillprinsen bara blev sämre och sämre med sin hosta, feber och andhämtning så det blev en tur till doktorn och jo då en kraftig infektion som inte nått status lunginflammation ännu men penicillin fick han. Så nu går han på pc, kylbalsam och panodil. Hoppas bara det är över snart...

 På grund av den lilla utflykten så kom vi sent igång med middagen igår men den som väntar på något gott... Vid klockan 21, när båda småpojkarna somnat fick vi inmundiga vår grillade lammstek. Den smakade riktigt gott - ingen kofta alls ;-) Serverades med kokt potatis, grekisk youghurt med persilja och sommarsallad. Yum yum :-)
Det blir alltså bara så gott när man långtidsgrillar helstek på grillen. Webern såklart :-) Det blir det mer av denna sommar kan jag lova!

 De gamle, T och lillprinsen har åkt ner på byn och jag och lillebror blev kvar i sommarhuset. Han, den lille, sover och jag går mest omkring och skrotar. Vädret är inte perfekt idag. Eller jo, solen skiner men det blåser ordentligt från öster och hittar man inte lä så fryser man faktiskt. Hoppas med mojnar till eftermiddagen.

 Påskharen? Han har vi inte sett ännu, men har vi tur kommer det fram ett litet chokladägg så småningom... ;-)

Kommentarer :

#1: Helen

Hej Kicki!

Vill bara säga att jag är inne och kikar på din blogg ibland, och det är så kul att se dig och din familj :-) Här hemma i Väsby knallar allt på som vanligt (och nej, jag har inte hittat nån kiropraktor som motsvarar din snits så jag går inte alls nu :-)). Ska bara säga att Astrid (som ju är några veckor yngre än lillprinsen) just också haft vattkoppor! Inte kul alls... Hon hade en släng förra året, och jag trodde jag kunde andas ut... Icke! Så nu har även vi haft en ordentlig sväng med hög feber å allt. Hoppas han inte kliar alltför mycket. Kan tipsa om en ny mousse som man kan köpa receptfritt på Apoteket som heter PoxClin. Funkade super på Astrid! Fast ni kanske inte har det där i stugan, förstås :-) Eller i Danmark heller, för den delen.

I sommar ska vi åka en sväng till Danmark, men vi ska till Helsingör. Är ju en bit från där du bor, tyvärr...

Hoppas ni får en underbar påskhelg, och skickar massa krya krya till lillprinsen!!

Kram Helen

skriven
#2: Kicki

Helen! - Vad roligt att höra från dig :-)

Jag vet inte helt vad man kan köpa här i anti-kli-väg. Vanligt kylbalsam verkar var tillräckligt än så länge. Det ploppar fortfarande upp nya koppor så vi får se om det ska till något starkare så småningom.

Nja, Helsingör är ju inte precis här men om ni kör tre timmar längre västerut så plingar ni väl på dörren? ;-)

Riktig glad påsk till Dig oxå!

Kramar!!!

skriven

Kommentera inlägget här :