Min bil - en helikopter

Igår började bilen låta som bara den. Första tanken som går genom huvudet är Shit!
Sen började jag tänka lite mer rationellt och lyssnade efter var ljudet kom ifrån. Rytmen och hastigheten följde hjulens snurr. Ok? Sten mellan bromsskkiva och "bilen"? Nej, ingen förändring efter hastiga svängningar, hård inbromsning och backning. Hmm, då måste det vara något som sitter fast i hjulet?

Jo, då, en stor jävla skruv satt det i ena framhjulet. Alltså den var säkert en halv centimeter i diameter. Längden vet jag inget om eftesom jag inte drog ut den. Eller det kunde jag nog inte ha gjort heller ;-)
Det voblade och lät som om jag körde en V8 eller likt en helikopter. Folk på gatan vände sig efter mig när jag kom körande Hi hi!

Bara att hålla tummarna för att luften kulle stanna inuti tills jag kunde få hjulet bytt...

Tur hade jag! Det höll till att lämna lillprinsen på dagis och på vägen hem svängde jag helt sonika in där vi har våra däck förvarade och bad dem byta. Sanningen är den att det ännu satt året-runt-hjul på så det passade sig ju ganska bra att äntligen få på sommartassarna ;-)

Idag gick prinsessorna på påsklov. De är lediga i en dryg vecka och kommer vara uppe hos sin pappa hela lovet. Det blir tomt och tyst härhemma...
Jag hade lyckats få klipptid till dem båda idag och de blev jättefina - båda två :-)








Storsessan sover hos en klasskompis. Pojkarna sover. Lillsessan har just kommit i säng efter ännu en "Indiana Jones" film. Hon verkar gilla dem ;-)
Jag och T ska nog krypa ner under täcket vi också. Fredag är ju alltid fredag efter en arbetsvecka.

God natt!

Kommentera inlägget här :