Min födelsedag

Lillebror jollrade "ja, må hon leva" med start halv sju i morse. En timme senare kom T och lillprinsen och sjöng. Småpojkarna hade köpt en jättefin tröja som lillprinsen hjälpte mig med att packa upp. En ansiktskräm och några strumpor var det i paketet från "de gamle i Fjelstrup". Tusinde tak skal i have - lige hvad jeg stod og manglade ;-)
Från mina föräldrar kom ett kort med lofte om kalas när de kommer ner nästa gång - blir när lillebror ska döpas 1 maj. Presenten från min T har jag inte sett ännu, men han har berättat att det blir en tur till spa med massa härligheter... :-)

Jag firar inte min födelsedag så där intensivt längre. Egentligen borde man ju fira varje dag eftersom varje dag är en ny dag i livet.

Jag och lillprinsen har varit och tvättat bilen idag. Eller vi har kört bilen in i tvätthall. Och det var inte det lättaste. Våran stora bil får precis plats i en sån där tvätthall. Jag fick backa och köra in flera gånger innan jag fått bilen att stå i mitten så att den inte skulle slå i någonstans. Ren och fin blev den och lillprinsen tyckte det var superskojigt att stå utanför och titta när den blev ren. :-)

Vi har haft en fasanhöna på besök på framsidan idag. T och lillprinsen hade lagt ut lite torra brödkanter och det brukar attrahera de lite större fåglarna men jag tror det var första gången vi hade fasan på besök.

Lillebror hade svårt att falla till ro ikväll så T har gått och vaggat och sjungit för honom. Detta gav så mig tillfälle att natta lillprinsen. Första gången på väldigt länge. Annars brukar jag ju ha en lillebror hängandes i mig...
Jag låg tillsammans med lillprinsen i hans stora säng och vi somnade båda två. ;-)

Nu ska jag i säng. Ny vecka startar imorgon. Och den startar med att jag ska till København och hämta mina fantastiska prinsessor. De ringde tidigare och garatulerade sin gamla mamma på födelsedagen. Tack tjejer - det värmde... :-)

Kram och god natt!!!

Kommentera inlägget här :