På egna ben

Storsessan var bjuden på "sova-över" kalas hos en klasskompis igår. Hon gick full av förväntan hemifrån redan vid fyra-tiden. Först skulle hon hem till en annan klasskompis som hon sedan skulle gå tillsammans med. En väska med natt-saker och en sovsäck hade hon med sig.

 Vi andra packade ihop oss och åkte ner till hamnen och tog färjan över till Fanø. Vi har turen att få låna en sommarstuga där hela helgen. Mer om den sen...

 Storsessan ringde, plikttroget, vid halv tio och sa god natt. De, hon och de andra sex tjejerna, skulle då få lite natta-mat innan de skulle krypa till kojs. Men inte hade de somnat inte. De hade tisslat och tasslat nästan hela natten. Enligt storsessan själv hade hon somnat någon gång vid halv fem och sedan vaknat igen strax efter sju. Inte många timmars sömn där inte... Men av hennes förtjusning att döma så hade det varit värt det :-)

 När kalaset slutade lite före lunch hade vi ordnat med hämtning till henne och skjuts ner till färjan. Sen tog hon färjan alldeles själv över hit till Fanø. Hon stod ute på däck och vinkade när jag stod och väntade vid färjeläget.

 Shit, vad stor hon börjar bli! Skrämmande!

 Det var en trött men glad tjej som kom iland. Känns otroligt att lilla jag har en så stor och duktig tjej som själv klarar så mycket. Visst behöver hon mig fortfarande men hon har verkligen tagit ett stort steg framåt till självständighet. Jag tror inte alls att hon på något sätt är klar till ett oberoende men den lilla flickan är snart uppe på tröskeln till att vara tonåring - med allt vad det innebär...

 

Kommentarer :

#1: Mia

Hej!

Såg din kommentar i min blogg-svarade dig men skriver här oxå:-) Jag har ganska ont om tid för tillfället att skriva utförligt ( och din blogg ramlade jag oxå in på igår via FL och såg att ni oxå var storfamilj så kansek du ej heller har tid att skriva;-)) Kanske din historia finns i din blogg men annars får du gärna maila kort och berätta om hur ni löste det (sluta pendla och flytta) och berätta vart ni står idag och hur länge ni bott utomlands. Min email: [email protected] Ha en fin dag, Mia

skriven

Kommentera inlägget här :