Skumpar hemåt

Vår trädgård är ju en "naturträdgård" med en stump mossmatta. Den så kallade mossmattan har inslag av gräs också och den kommer vi inte göra någonting åt för tillfället. Den mer skogsliknande delen vill vi få mera attraktiv. Det ska absolut inte bli en detaljerad svårskött sak utan det ska bara vara något för alla. Vi har bålplatsen som vi började röja i höstas - ska bli spännande att se hur den artar sig nu ivår. Vidare finns det en massa rabarber, två små bebisäppelträd, ett nyfunnet plommonträd och en tidigare skuggat körsbärsträd. Röjt är det så vi hoppas att allt ska börja ta sig. Jo, vi har ju också två svartvinbärsbuskar som gav liten skörd förra året och en del smultron lite här och där.
Vi tog en tur till Bauhaus i förmiddags. Bärplantor/-buskar stod på handlingslistan. Vi shoppade så det stod härliga till. :-)
Det blev blåbär, smultron, jordgubbar, hallon, svarta och röda vinbär. Jag, lillebror och prinsessorna åkte efter lunch till København och kvar hemma skulle T och lillprinsen försöka hinna plantera så mycket som möjligt. Det blir spännande att se imorgon :-)
Ja, imorgon blir det för jag och lillebror är inte hemma förrän sen-sent ikväll. Vi sitter nu på tåget och skumpar västerut

Det var med en klump i halsen jag vinkade av sessorna idag. Varför vet jag inte... De ska upp och spendera hela påsklovet tillsammans med sin pappa och kommer ha det jättebra. Jag och mina småpojkar ska vara hemma och mysa ett par dagar innan även T har några välförtjänta lediga dagar. Så det kommer inte gå någon nöd på mig. Jo, jag kommer sakna dem något kopiöst men det kommer också vara skönt att få lite mer tid till mig själv. Egentid är en bristvara för tillfället...
Varför är det så? När man har ungar i kjoltyget 24/7 vill man ibland inget mer än vara själv och när man är ensam saknar man dem så det gör ont... Märkligt det där...

Nej, nu vaknar lillebror visst till igen så nu ska vi umgås ;-)

Ciao!!!

Kommentera inlägget här :