Vi får se var värmen leder

Igår morse var det en febsig lillprins som kom upp, bara för att sedan somna om i soffan igen. Hans temperatur mätte jag till 38,8 på förmiddagen. Men han verkar inte direkt sjuk. Jo, näsan löper, ögonen är vattninga och han hostar lite  men inte så där sjuk-sjuk. Förkyld kan man ju vara ändå. Hmm, tankarna gick direkt till vattkoppor. Det har ju florerat en massa vattkoppor på dagis och han kan ju mycket väl ha blivit smittad. Eftersom det var ett par år sedan prinsessorna hade det så kommer jag inte riktigt ihåg om det började med koppa eller feber. Nån som vet? Jo, en del får ju inte ens feber heller har jag för mig... Ja, ja, inga koppor ännu i alla fall så vi får väl se...

Det var en vidunderligt vackert väder igår. Ett tjockt distäcke skulle bara brännas av under förmiddagen men sen blev det fantastikt. Vi gjorde ingenting egentligen. Bara var lite ute. Lillprinsen åkte på sin motorcykel och vattnade lite blommor. Jag hade lillebror i bärsele och krattade lite löv. Det var förresten en dålig kombo - jag har pissont i axlarna idag ;-)

Dagen idag får bli på lillprinsens premisser. Han sover fortfarande. Är han frisk tar jag och packar in oss och åker till minizoo, är han sjuk blir vi hemma som igår. Vi får se.

Trots att båda pojkarna fortfarande sover har jag gått upp tidigt. Jag kunde bara inte sova - för allt fågelkvitter ;-) Sitter nu i köket med morgonkaffet och inväntar att de ska vakna. Solen skiner och det ser ut att bli en härlig dag!

Kommentera inlägget här :