Sökt skugga och godis från trädgården

Idag har solen igen strålat från en mer eller mindre molnfri himmel. Jag som älskar solen och själv tycker att jag fått på tok för lite av den varan denna sommar gjorde allt jag kunde för att lapa d-vitamin. De små däremot var ju mer eller mindre tvungna att vara i skuggan hela tiden.

 Lillebror fixade det på sitt vis


och då och då fick han sällskap av lillprinsen


Men ibland ordnade lillprinsen det på sitt egna finurliga lilla sätt


 Eftersom jag glömt lillebrors solhatt hemma fick jag improvisera med en näsduk

-men det gick ju bra det också.

 Jag och T har idag plundrat svärföräldrarnas trädgård på en massa godis. Och nu har vi frysar som bågnar av röda vinbär, körsbär och plommon. Jag inledde mitt syltande med att här ikväll koka ett par burkar med röda- och svarta vinbärs marmelad. Allt det andra ska jag fundera lite på vad det ska bli. Men gott blir det - det är ett som är säkert :-)

Kommentera inlägget här :