Stor dag imorgon

Imorgon är en stor dag. Imorgon ska lillebror börja på dagis. Va? Redan?

 Kan det verkligen vara så att min allra sista mammaledighet nu är över? Ofattbart!

 Men det är den bittra sanningen. Lillbror, endast 8 månader gammal ska imorgon starta på dagis.

 Min känsla inför detta är mycket kluven. Självklart blir det helt kanon att få börja jobba lite igen och få använda hjärnan på lite annat än barn och hushåll. Meeen, han är ju sååå liten. Dessutom är han min första som varit extremt mammig. Jag har tidigare inte haft några som helst problem att lämna mina hjärtegull till någon annan som jag haft förtroende för men med lillebror vete sjuttsiken. Jag är inte alls redo den här gången... :-(

 Blä! Det är faktiskt med lite oro jag går i säng ikväll. Bara jag inte smittar min ängslan över till honom.

 Fy! Usch! Bäst att gå i säng och förtränga klumpen i magen...

 Natti natti!

Kommentera inlägget här :