Första dagen på sommarlovet

Och vilken dag vi haft. :-)

Värmen har nog slagit alla rekord idag. det har kunnat märkas på lillebror då han varit lite extra gnällig idag. Han har ätit nästan hela dagen och druckit massvis. En varm dag som idag är det perfekt med alla frusna istärningar jag har med frukt i frysen. 15 sekunder i micron så är det tinade och kan ätas som kall fruktmos.

 Lillprinsen kom iväg till dagis och jag åt en tjejfrukost med sessorna. Sedan gick vi till skolan och hämtade hem en kompis till lillsessan från fritids. De har varit ute i området och lekt, varit inne och lekt och till sist inne hos grannen och haft vattenlek. 





 Storsessan har varit lite hemma och lite hos väninnan.

 Jag har faktiskt unnat mig en stund i solen med min bok, passade på när lillebror sov i vagnen i skuggan av ett träd. Kvalitet!

 Efter middagen vittjade jag mina mördarsnigelfällor och laddade dem ny frisk öl. Det gick ett par minuter så började de små äcklen krypa mot ölen - mot döden. He he he!
Sen skördade jag och lillprinsen våra svarta vinbär. De var så klara så de hade börjad trilla av själva. En påse härliga svarta vinbär ligger nu ifrysen. Hmm, ska det bli marmelad eller en del i en blandsaft. Eller ska vi bara äta dem som c-vitamin/antioxidantpiller?





Nej .nu ska jag i säng. Det är ju en dag imorgon också ;-)

Kommentera inlägget här :