Kontrollerat kaos

Med fyra härliga ungar med vitt skilda viljor kan en eftermiddag te sig lite kaotisk. Idag var väl ingen skillnad...

Lillsessan följde med när det var dags att hämta lillprinsen. Vi har en regel att barnen aldrig får se dvd i bilen när kör i byn. Men eftersom dagiset ligger precic utanför byn så tog hon chansen och kopplade av i baksätet med en sån där reklamdvd med korta Astrid Lindgren-filmer. När lillprinsen såg att det var filmtajm var han inte sen att hänga på. Och för första gången ville även han ha hörlurar på så filmen också fick lite ljud. Glada, högt skrattande barn i baksätet hade jag hela vägen hem. Lillebror och jag i framsätet pratade som bara vi kan... ;-)


Eftersom lillebror bestämde sig för att han ville ha sin middag serverad just när jag hade tänkt laga mat var jag väldigt glad att storsessan erbjöd sig att laga maten. Så jag kunde sitta och mata och bara peka och tala om för henne vad hon skulle göra.

Frikadeller blev det idag

 

Efter den kulinariska middagen fick lillebror hoppa ner i badet. Han gjorde vad han kunde för att stänka ner både mig och badrummet - och han lyckades ganska bra.

Han sover nu gott i min & T säng efter nattningen. Lillprinsen hade svårt att somna, men T lyckades till sist med att få honom att slappna av och falla i sömn. Prinsessorna sover också, eller nästan i alla fall. De ligger båda och lyssnar på varsin skivsaga - tänk att de aldrig tröttnar på det...

Kommentera inlägget här :