Här går det i ett flygande fläng

Imorse drog T ut till säsongens sista jakt. Och jag tog ett djupt andetag inför dagens späckade program.

Det startade med ett kärt återseende. Vår "gamla" barnflicka J kom för att passa lillprinsen medans jag och lillebror åkte och träffade hans mødregruppe. Vi hade en rigtigt trevlig förmiddag. Även fast det var flera månader sedan vi sågs så var det ändå som igår - Trevligt! Vi är så fantastiskt olika men ändå så lika. Kan inte beskrivas bättre :-)

Lillebror somnade i bilen på väg hem så jag hämtade bara upp lillprinsen och lillsessan så vi kunde åka ut och hämta storsessan från scoutlägret. Passningen hade gott fin-fint och det känns skönt att J är tillbaka hos oss.
Snön har stundvis vräkt ner under dagen och eftersom det bara är en temperatur kring nollan så är väglaget väldigt moddigt. Och jo, minnsan, så lyckades jag köra fast i snön. Mitt ute i ingenstans, på en snötäckt grusväg i skogen. Där stod en annan bil och slirade i dikeskanten och för att undvika att köra in i den så svängde jag in mot en p-plats och där tog den resan slut. Jag kom absolut ingenstans. Som tur var så var det ett par stora starka killar kvar i scouthyddan och de kom till undsättning. Det knuffade och knuffade och knuffade och till sist så kunde jag slira iväg hemåt för egen maskin.

På väg hem svängde jag och ungarna in till Jysk och köpte en massa nya sänglakan. Prinsessorna fick dun-sockor och så blev det ett sängöverkast till min och T säng.
Väl hemma så smet en slutkörd stor prinsessa ner till sitt rum, lillsessan hastade in till sig och jag och killarna lagade mat växelvis i lillebrors, lillprinsens och mitt kök.

Jag lagade, förmodligen världens godaste, gulaschsoppa. Jag använde mig av en bit märgpipa från älg och fann inspiration från gurun "Morberg". Till soppan serverades nybakt baconbröd. En smarrigare middag får man leta efter. Alla, ALLA, åt med stor aptit :-))



Medans T följde Danmarks resa mot em-guld i handboll så blev lillsessan totalt överfallen av sina småbröder. Totalt överfallen :-))

   

Slut för idag - tack för idag!

Kommentera inlägget här :