Det man inte ser...

I mitt jobb händer det att folk inte ser eller märker saker på deras egen kropp. Det kan vara lite, eller mycket, mascara som smitit lite för långt ner på kinden. Eller om de svettats lite väl mycket kan en liten bit av ansiktspappret fastna i exempelvis pannan.

Dessa små detaljer är svårt att själv känna eller märka så jag brukar göra dem uppmärksamma på det innan de lämnar rummet.

Man vet ju själv hur irriterande det är att upptäcka en fläck i ansiktet först när man kommer hem.

Idag utsattes jag för något helt annat. Den äldre mannen som kom in till mig med smärtor i ryggen tog, precis som man ska, av sig sina lång byxor. Vad han inte märkte var att större delen av hans pung letat sig utanför kalsongerna. Jag visste inte hur jag skulle reagera.

Skan påpeka även sånt? Och i så fall hur säger man det? "öh, du, den där påsen är på villovägar..."

Det var iallafall en helt ovan händelse för mig. Och jag hoppas verkligen att det dröjer låååång tid innan jag behöver uppleva det igen...

Kommentarer :

#1: sussie

Hahahaha.......klockrent ju ;-)

skriven
#2: Tessan

Hahaha! Ja du förstår ditt dilemma men har inte nått bra förslag :)

skriven

Kommentera inlägget här :