Blandat resultat på skjutbanan

Det var till skjutbanan vi skulle idag.
 
 
Jag och T.
 
 
En skjuttävling där man i lag om fyra skjuter på olika stationer. Liggande och sittande. 100 meter, 200 meter och 300 meters avstånd. Mycket nyttigt! Resultatet där är inget jag behôver nämna något om. Det kan ni lista ut själva när efter min bortförklaring "inskjuten med jaktammunition inte anpassad för övningsammunition". Hmm, gott omutrymme  till förbättring till nästa år. ;-)
 
när vi var klara med att skjuta åkte vi hem och avlöste barnvakten. Sedan åkte vi lite senare tillbaka till skjutbanan fôr att vara med under lottdragningen av vinster, tröstpriser till dem som inte sköt tillräckligt bra för att vinna ett riktigt pris ;-)
 
Medans vi väntade på att lottdaragningen skulle börja plockade vi björnbär. Det är ett fantastiskt bra björnbärsställe på 100 meters banan. Och när ingen skjuter är det ju fritt fram att vara där inne. Vi plockade allihopa och efter rensning var det hela 2 kilo bär vi hade fått med oss hem. Inte dåligt! Blir smarrig marmelad det. 
 
Jag vann ett tröstpris. Och där kan man se att jag är inne på en mans territorium. En fleecetröja i storlek xxl och en T-shirt i xl. Inte många småtanter som mig som kan passa i det.... 
Får se vem som ska få det....
 
Man får plocka försiktigt. Taggar överallt!
 
 
Lika mycket som hamnade i skålen hamnade nog också i munnen, och lite bredvid också. 
 
 
 
Svårt att fokusera på kameran när det är film på tv. Familjefilm, min systers barn välter Nordjylland. 
 
Nu är det natti natti!
 

Kommentera inlägget här :