Piplisa

Jag behandlar ju människor som har ont. Ibland eller ganska ofta så innebär ju själva behandlingen tillfälligt mera smärta. Muskler som inte har det så bra gör riktigt ont att behandla. När man trycker på sådana punkter som ger otroligt bra resultat så kvider ibland patienterna i smärta.
Jag är inte helt iskall utan tycker såklart att det är lite synd om den som ligger där på bänken och har ont.

Idag var det min tur att pipa. Jag har haft lite ont i ena sidan av bäckenet några dagar och när en kollega idag hade tid så tog jag chansen och fick behandling.

Helvetes vad det gjorde ont. Nu var jag visst både vind och skev så det var en grund till smärtan också.
Massage och triggerpunktsbehandlng fick mig att hålla mun och koncentrera mig på andningen istället. Och när det kom till manipulation pep jag och gnällde en hel del. Kollegan bara skrattade åt mig.

Men det är nog så det är. Vi lever av att utsätta folk för det flera gånger om dagen. Men när det kommer till oss själva så piper vi och är några riktiga kycklingar. Och jag vet sv erfarenhet att jag minsann inte är den enda...
 
 
Även denna kväll har vi led i spisen. Den här kalla årstiden har allt sina fördelar....

Kommentera inlägget här :