Skärtorsdag

Vi har överlevt dagen. En grov indledande mening kanske men stundvis har det känts så. Våra småkillar håller på att driva oss till vansinne.
De retas och slåss - konstant!
Och det triggar mig fullständigt till den icke så pedagogiska mor-varianten. De slåss och skriker åt varandra och jag reagerar med att gapa och ropa tillbaka. Inte stolt över mig själv....

Nåja, efter att de retas gallfeber på mig och T hela morgonen så gick vi ut och satte dem i arbete. De har lastat ved i sina skottkärror och kört runt till dôrren så lagret återigen är fyllt under öppna spisen. Medans småkillarna jobbade hittade jag glädjande vårtecken i trädgården. Snödroppar som trevat sig upp genom snön. Det ingav Hopp ;-)
 
 
Sen åkte vi ner till Tyskland och handlade. Killarna sov i bilen på vägen ner så där hade vi en lugn timme. När vi kom ner och väckte killarna var de sura som citroner och bara jävlades. Lillebror skulle prompt bäras och lillprinsen ville ligga ner i vagnen. Det var nära att vi bara vände i dörren kan jag säga. 
Det gick bra till sist ändå och det var två lyckliga killar som fick köpa varsin liten ask med klubbor, även fast det inte är lördag idag. 
Vi handlade lite nödvändigt och en massa onödigt. Men skönt är det i alla fall att ha fyllt upp förråden med både läsk, festis och sötsaker. Korvar och bones och buljong och aluminiumfolie blev det också. 
 
 
När vi kom hem, till ett hem som haft besök av "rutan", så pyntade jag och småkillarna påskris. I flera minuter var killarna överens och de var stolta över sina kreationer. Vi satte också fram en liten kycklingfamilj som får representera vår lilla familj. 
 
 
 
Som tur var så hade jag några extra kycklingar som killarna kunde leka med efteråt. Lillebror lekte sött ett litet ögonblick innan han hämta sågen och började masakera den. Märklig fas han är inne i nu....
 
 
Efter middagen såg vi en gammal kult-film. Jumanji.....
Killarna satt som klistrade framför tv och tyckte den var riktigt spännande. 
 
 
Nu sover alla tre? killarna, även T tror jag. Han är fortfarande inte frisk. Feber igen här i eftermiddags. Han blir liksom aldrig frisk. Hela tiden sänkt och med influensa.... Tråkigt.... Jag tror jag låter T sova och sätter mig och sappar lite med fjärrkontrollen. Njuter av lugnt så att säga. Lugnt men ensamt.... 
 
Ciao!
 
 

Kommentera inlägget här :