Vill så mycket men struntar i det

Nu när man har så många ledig dagar hemma kunde man hunnit med en himlans massa saker. Det finns otaliga projekt som bara står och väntar på att avslutas.

Det lilla kontoret i källaren till exempel. Ett tillhåll för tavlor som inte har någon naturlig plats på någon vägg. Och en gigantisk hög med gamla tidningar - slänga eller spara? Och sist men inte minst alla spindlar som håller fest under skrivbordet därinne. Jag kunde lätt spendera en dag därinne och sortera och ordna.

Och garderoberna inne hos killarna. Det är alltför mycket kläder som aldrig mer kommer användas och kunde skickas vidare. Och då kunde jag ju få ordning i alla påsar med kläder i tvättstugan som "vi" ärvt från kusiner och liksom fulla på med "nytt" istället.

Men istället för att vara nyttig och städa så var vi i byn igår, jag och T och killarna. Vi kokade lite i affärer och köpte lite småt till påskäggen. Sen var vi bara hemma, både inne och ute. Lillprinsen fick premiärcykla på sin nya cykel utomhus och det gick galant

 
Idag undgår jag rensningen också. Jag sitter på tåget mot København. Mina stora prinsessor kommer hem idag. Det har gått snabbt denna vecka som de varit i Sverige. Men en vecka är precis lagom för att jag inte ska sakna dem fôr mycket. Snart har jag dem hos mig igen. 
 
nej, det här blir visst bara ordbajseri. Snart fremme. Ciao!
 

Kommentera inlägget här :