Årets dansuppvisning och sommarkänslor

Storsessans årliga dansuppvisning gick av stapeln idag. Jag och lillsessan satt i publiken och klappade. Hon är jätteduktig på att dansa och har en kanonutstrålning när hon går igång. Stolt mamma till en jätteduktig tjej.

 Inte världens bästa dag att sitta inne i en teater  när solen strålade från en klarblå himmel. Men vi hann njuta av lite solsken när vi kom hem. Avslappning blandat med lite trädgårdsfix fick bli eftermiddagens syssla innan vi grillade ribeye-steak och hjortkorvar. Vi var nämnligen en korttur till jakt- och viltmässan i Odense igår och gick runt och suktade efter kommande Afrika-resa. Hoppas vi snart, en gång i framtiden, har möjlighet att åka dit igen. Hur som helst så köpte vi med oss lite hjortkorvar hem och de smakade förträfligt gott grillade.  

Tänk att man alltid blir så snygg på foton som är tagna när man äter ;-)

Efterrätt får vi inte ofta men idag gjorde jag en rabarberkompott och jordgubbsdesert med mandelcrumble och vaniljcremefraishe. Småkillarna fick en barnsligare variant med vaniljglass. Och de tyckte det var superfestligt att dricke den smälta glassen ur vinglas ;-)






Fräcka lilla unge!



Våran teaterapa!


Hans överläpp har blivit så fin igen. Från en svullen fläskläpp med köttfärsliknande innanmäte har nu all svullnad gått ner och hela skorpan är borta. Fina kille!


Nä, nu ska jag hinna med lite torrträning innan solen går ner. Lilla Bettan ska bearbetas ;-)

Kommentarer :

#1: eva sekitto

Hej Kicki!
Vill bara säga att jag läser din blogg med jämna mellanrum. Är så roligt att få se dig och din fina familj. Läste just om att du lagat din mormors mat och jag minns när vi var små och bodde över där i Dalarna. Stor kram från mig! Eva (fd Osbjer)

skriven

Kommentera inlägget här :