Julehygge och jägarnas julhjälp

Det har varit en fullspäckad vecka igen. På jobbet har vi så mycket att göra så vi nästan kunde ha anställt en extra för att ta emot alla dem som vi säger nej till. Och utöver det så närmar sig ju julen med stormsteg. 

Jag har gjort lite mera julgodis. Det blev Rocky Road. Mumsigt värre!

Igår var jag Och ungarna till julehygge på banken. Det var i slutet av november som alla barn kunde lämna in sin julstrumpa. Och igår var det äntligen dags att hämta den igen. Det var glögg, saft, äppelskivor, pepparnötter Och julemusen Frønse hade lagt snask i alla julstrumpor. 


Mina småkillar utmärkte sig, som vanligt ;-) 
Först drönade lillprinsen in med pannan i en glasvägg. Som tur var höll både pannan Och glasväggen, men han fick en rejäl bula. 


Just som lillprinsen började vara glad igen störtade lillebror in i glasväggen i den andra änden. Tjong!
Men det var en hygglig eftermiddag vi hade ändå. 

Har ni sett gruppen på facebook? Den heter jægernes julehjælp. Här kan jägare med lite överskottskött i frysen dela med sig till mindre ekonomiskt starka. Gruppen startade i tisdagskväll och har fått enorm genomslagskraft.  Jag skrev in att jag hade lite till en behövande i vårt område. Efter bara någon timme hade jag avtalat med en kvinna, som skulle "fira" jul med sin man Och 3 barn utan inkomst, att hon skulle få en stek. Hon kom förbi under kvällen och hämtade en 1,2 kilos älgstek. Tacksamheten Och glädjen i hennes ögon gick inte att ta miste på. Och för mig kändes det riktigt bra också. 
Gruppen på facebook har omtalats både i tidningarna, i radion och på tv. Häftigt att få vara en del av denna julklappsutdelning. 

Kommentera inlägget här :