Gratisglass, flygavgång och Skitbil i mörkret

Någon tycker att våren ska vara här nu när vi har den sista Februari och Mars månad inleds imorgon. Traditionen trogen så öppnade idag glassbaren på Strandvägen och för att locka så många kunder som möjligt var det gratis mjukglass till ALLA. 
Jag och sessorna åkte dit och vi fick avnjuta årets första mjukglass. Tyvärr så fick den intas inomhus eftersom regnet strilade ner från den gråa himlen. 





Även T och småkillarna kom förbi och smaskade i sig en strut med mjukglass. 


Sessorna och jag åkte sedan ut till Billund. Det var avresedag idag. Tjejerna har sån himla tur och ska på skidsemester med sin pappa. Vilken lyx! Andra skidsemestern i år. Jag kan säga att jag gärna hade åkt med jag också. 
Och för första gången på mycket länge så flyger de från Billund istället för Köpenhamn. Till ett helt ok pris. Fantastiskt att inte behöva harva den där turen med tåget alla de där timmarna. Bara 45 minuter dit och sedan bara 45 minuter hem igen. Satan så skönt om de nu kan fortsätta att flyga den rutten. 

Nu tog det lite längre tid att köra hem ändå. Den lilla skitbilens lysen la av. Båda framlysena blev bara totalt svarta. 
Jag försökte mig på en fuling och körde med helljuset tänt men jag var nog inte så popolär bland de mötande bilarna. Flera av dem blinkande och försökte motblända. 
Jag körde in till kanten och kliade mig hårt i håret. Och det hjälpte! ;-)
Jag kom upp med den geniala iden att tända dimljusen. Ja!!! De funkade. Jag körde upp bakom en buss och låg och smygkörde bakom den i en halvtimme. Tyvärr så svängde den av ett par kilometer innan jag skulle ut på motorvägen men det gick ändå. Riktigt spännande var det på motorvägen, eftersom även den inte har några gatlyktor. 
Jag är inte stolt över min vansinnesfärd. Jag vill helst inte skryta om min körning i mörkret. Men jag kom hem. 

Kommentera inlägget här :