Jobb och jobb i höstvärmen

Det har varit mycket jobb de senaste dagarna. En av kollegorna på kliniken har lite uppförsbacke just nu och när 1 är sjuk så försöker vi andra ta lite extra. Till och med idag, lördag, har jag jobbat ett par timmar. 
Medans jag roade mig på jobbet så var resten av familjen på bio och såg den nya filmen om flygplanen. 

Till skillnad från de senaste dagarna med regn, regn och regn på tvärs har vi idag haft strålande höstväder. Så vi har passat på att fixa lite utomhus. T har klippt gräset, som fortfarande växer som ogräs, och jag har tvättat bilarna. 


Jo, och så har jag varit över hos grannen och plundrat resterna av hennes tomatplantor i växthuset. Det är otroligt! I slutet av oktober och tomaterna växer och spirar ännu. 
Jag fick en massa färdiga tomater. Röda runda, röda ovala och orange runda. Och så fick jag en hel drös med små gröna tomater som ska bli till syltade tomater. Mums till höstens alla stekar...


Det ska ställas om till vintertid inatt. Och jag borde ha tjänat en timme. Men jag har suttit uppe alldeles för länge och kommer nog hamna på noll ändå. Hmm, inte alltför smart gjort kanske...

Jag och lillprinsen spelade UNO innan sovtid. Tre gånger. Han vann två. Grr...

Kommentera inlägget här :