Det går framåt

Lillebror var hemma med farmor igår. Det blev en lugn och stilla dag med film i soffan.  

När jeg kom hem tog jag ut hans kateter och även fast det gjorde ont så var det en befrielse för honom att kunna gå runt och leka lite utan attt släpa på den där påsen. 

På beställning från mormor och morfar fick han en fidget spinner som faktiskt har hjälpt när det varit ömt och gjort ont. 

Lillprinsen hade ytterligare en present med sig hem från lillebrors klass. En massa fina hälsningar och teckningar från hans klasskamrater. 

Det har varit ren pestilens för lillebror att kissa efter det att katetern tagits ut. Ren och skär smärta. Förmodligen en del grus som skulle ut och det har verkligen smärtat. 

Men idag på eftermiddagen har det vänt. Äntligen kan han kissa utan stora smärtor. Så imorgon ska han nog äntligen tillbaka till skolan igen. 

Det har känts som sommar idag. Inte riktigt sommarvärme men det har varit skönt i luften. 
Jag tog en titt på mina rädisor. De var verkligen klara. Nu är det så här att jag tycker inte ens om rädisor men tack vare Google hittade jag ett recept på picklade rädisor så det har jag gjort. 

Rädisor i en lag med socker, ättika, kanelstång och ingefära. Fullt ätbart även om man inte tycker om rädisor.

Onsdag innebär lillsessans matdag. Idag slog hon på stort och grillade fläskkarre, korvar och tomater. Duktig tjej!!!

Kommentera inlägget här :