Det blir inte alltid som man planerat

Vilken härlig promenad vi tog, L och jag. En riktigt rask promenad i lite mer än en timme. Och vilken massa saker vi fick ventilerat. Man pratar ju så bra när man går. Jag vet inte varför men kanske är det för att man inte behöver se den man snackar med. Eller vad beror det på?
Søde L trollade fram en snabblunch som jag hann få i mig innan jag skulle hasta vidare till jobbet. Tack, du søde, för det. Och tack för en riktigt god snakk... Den var "midt i"...

Inte blev det som jag trodde igår inte. Vi kom under eftermiddagen på att det var kurs i grannbyn och flera av våra kompisar/kollegor var där. Så efter att vi båda jobbat klart så packade vi in oss i bilen och åkte dit för att hälsa på alla. Skoj att se flera av dem. :-) Men någon högrev blev det då inte. Vi värmde bara på en lasagne som stod i kylskåpet när vi kom hem istället. Men idag blev det improviserad högrev. JAg har nog av ren okunskap väldigt ofta gjort gryta av högrev men idag blev det en stek i gryta. Den fick gå med lite vatten, morötter, lök, lagerblad och buljong i en och en halv timme. Vid 65 grader fick den komma i lite alu-folie så jag kunde göra såsen. JAg hade i lite stekt lök och stekta färska champinjoner. Serverades såklart med kokt potatis och smakade supergott. Och inte var köttet vare sig hårt eller segt. Tvätemot - det var alldeles gudomligt mört. Så hädanefter blir det stek på högreven. :-)

Nu är det mycket som ska hinnas ses på tv. Melodifestivalen, American Idol och herrstafetten. Och allt går ju nästan samtidigt... Hmm... Det blir till att zappa...

Kommentera inlägget här :