Super-Kicki

Den här veckan har, också, rusat förbi i en fart. Det har varit jobb, lite för mycket. Kort workshop i nya tekniker hemma i vardagsrummet med alla kollegorna - det blev som vanligt alldeles för sent med minimal sömn som bivirkning. Jag har bakat både rågbröd och bollar som kompensation och muta till ungarna för min lite stressiga vecka. 

Igår åkte T och killarna ner till farmor och farfar. T skulle idag jaga därnere. 
Jag och tjejerna hade en slapparkväll framför dumburken. 
I morse åkte jag upp till Bække. Jag var medbjuden på jakt av vår revisor. T skulle också varit med men hade ju redan bokat upp sig på jakten därnere i Sønderjylland. 




Jag har suttit i torn och väntat på kronvilt. Men det kom ingenting. Så det jag fick ut av den jakten var en rutig rumpa. Jo, för jag har suttit på en uppochnedvänd mjölkback och självklart så hade jag inget sittunderlag med. Jag liknade en förväxt kassler ;-)

Snabba puckar blev det när jag kom hem. Gulaschsoppan skulle göras och jag skulle transformera mig själv från skogstroll till någorlunda normal mamma. Snabbt fågelbad i handfatet och så på med lite mascara. Och så iväg och titta på lillsessan som spelade handbollsmatch. Idag var hon på hugget. Sköt flera gånger på mål och till sist lyckades det för henne. Snyggt mål från kanten. Jo då så blev den lilla mamman stolt och glad. 

Oj oj oj, nu ska jag sova. Klockan ringer tidigt imorgon också. Natti natti!

Kommentera inlägget här :