Hård arbetsvecka

Första arbetsveckan efter 3 veckors semester är avklarad. Det kunde startat med 4-dagars vecka meeeen jag hade visst skrivit upp mig för lördags-vakten så det blev en hård start med 5 fulla dagar. Armarna hänger ner längs sidorna precis som en orangutang. 


Småkillarna fick några extra ledige dagar hemma hos farmor och farfar. De har fångat krabbor och lillprinsen har även fångat sin första sjöstjärna. Den tog han såklart med hem och nu ligger den och torkar så den kan tillföras troffesamlingen. 

T har mest läst upp till exsamen som han ska till i nästa vecka så kvällarna härhemma har varit minst sagt stilla. 

Våra höns har fått lov att komma ut i trädgården för första gången. Det är ju en ny flock höns vi. Eller ny och ny. Vi hämtade dem i mitten av maj efter att den gamla flocken blev tagen av mården. Men pga allt som varit omkring lillebror i kombination med all den andra vardagsstressen så har vi inte hunnit med att ha dem ute ännu. Men nu så. Nu har de varit ute. Massor av proteinrik mat hittade de i buskarna. 

Sommarens fina färska bär börjar sina. Hallonen kommer i mängder fortfarande men smultron och jordgubbar är slut. Svarra vinbär plockade jag av innan vi åkte till England. Och nu har jag nog tagit nästsista skörden av mina rabarber. 

Inget är ordnat ännu. Men snart så ska jag i gång och safta och sylta allt gott som ligger i frysen. 

Kommentera inlägget här :