Ensam och övergiven....

Jag tror det var knappt 10 år sedan sist. Att jag varit ensam hemma så länge. 

Jo, för i måndags åkte T och Småkillarna till Turkiet. Det flög tidigt på morgonen och kommer hem på söndag igen. På söndag kommer även Lillsessan hem. Så det vill säga att en hel vecka har jag hela huset för mig själv. 

Jag jobbar, lite mera, och har kicki-tid. Det överaskade mig hur trött jag varit. De två första kvällarna somnade jag i soffan tidigt. Var nog i extremt sömnunderskott. 
Ikväll var jag bjuden hem till 50-åringen i Oksbøl på middag. Väldigt trevlig kväll med pratglatt sällskap och god mat. 

Nu ska jag sova - igen. 
Det är nog det värsta med att vara home alone - gå i säng själv. Jag avskyr att gå i säng själv. Har sedan jag var liten alltid varit lite mörkrädd och det här med att gå och släcka ner är bara inte min cup of tea. Fy!

Nå ja, nu ligger jag här och ångrar den där kaffetåren jag fick innan jag åkte hem. Klarvaken är jag. 
Ett får. Två får. Tre får. Undra om det är tillåtet att ha ett får när man bor i villakvarter? Det kunde ju vara smart nu när gräset växer så mycket men hela tiden är vått så man inte kan komma ut med gräsklipparen.... 

Kommentera inlägget här :