Den där jävla navelsträngen

Man vet ju att den dagen kommer när det är dags för ens barn att flytta men att det skulle bli redan nu hade jag inte tänkt mig. 


Som lite bakgrundsinfo så blev ju storsessan mobbad och hade stora problem i hele hennes grundskoleförlopp. Det var ju därför hon fick komma på efterskola istället. Eller om man vill så kunde ju inte den kommunala skolan tillgodose hennes behov och hon fick en ny chans på efterskolan. 
Nu när grundskolan är slut har hon gjort valet att INTE gå gymnasiet här i Esbjerg. Hon vill INTE utsätta sig själv för att evt  möte någon av de gamla plågoandarna från förr. Även om hennes självkänsla har byggts upp massor så är det en stor risk/chans för att hon faller tillbaka i den gamla "offerrollen" om hon möter någon gammal "klasskompis". 

Så min stora fina tjej har beslutat sig för att gå gymnasiet i Upplands Väsby. Back to the old hoods. 
Hon har ju fortfarande sin pappa där så det faller sig helt naturligt att valet blir Väsby nya gymnasium. 

Hon har kommit in på Hotel & turism och börjar i Augusti. Så efter att sessorna nu hållt 3 veckors sommarlov härhemma så har de nu packat väskorna och ska hålla 3 veckors semester hos deras pappa. Det blir samtidigt storsessans stora flyttdag. 

Fy fasiken!!!!

Även om jag stöttar henne i hennes beslut känns det förjäkligt att jag inte ska ha henne hos mig mera. Jo, visst, jag har ju tränat mig på att inte ha henne 100% under de här två åren som hon varit på efterskola. Men ändå...
Det blir svårt att inte få ha kontroll på allt som sker henne. Jag blir verkligen satt på avbytarbänken nu. 

Självklart kommer hon ju bo hos sin pappa, den näst bästa, som säkert kommer hålla koll på allt. Men vad fasen då... vem ska hålla koll på tandläkartider? Vem ska påminna henne om deadlines i skolan? Och kläder? Tvättning? 

Jo, den där sketans navelsträngen ska ju klippas någon gång, men det behövde inte bli nu...


Kommentera inlägget här :