Vilken kväll!!!!

Vi fick tidig middag. 3-rätters minsann. 

En mycket god sparrisoppa efterföljt av and och avslutningsvis kaka med bär. 
Jättegott! Alltihopa!

Sen bar det av. Jag fick tilldelat mig en guide som heter Marius. De sa att han kunde engelska men det var visst en smula överdrivet. Han kan lika mycket engelska som jag kan tyska - dvs 10 ord. Hi hi! Men det ska nog gå ändå. 


Vi åkte cirka 10 minuter utanför Ustka. Och vi gick och gick och gick. Det var myrliknande terräng och väldigt vått. På två ställen bar han mig över det våta eftersom jag annars hade varit tvungen att simma över. He he. Lätt överdrivet Kanske. Men vatten upp till knäna var det i alla fall. 

Vid skymningen började hjortarna att bröla. Otroligt ljud. Skönsång på ett konstigt sätt. Flera av de stora hjortarna går inne i det helt vattenfyllda området. Dit kan man helt enkelt inte komma in. 

Nå, men plötsligt hör vi en på andra sidan en kulle. 
Marius såg den men jag var för kort för att se. Då fick jag hoppa upp på hans axlar för att kunna se. Och Vilken syn!
På 60 meters avstånd står den finaste hjorten. Den går lite. Och sen brölar den igen. 
Marius uppskattar den till att väga mellan 5-5,5 kg - hornen alltså. 12-taggare. Så elegant. 
Då jag bestämt mig för att skjuta något mellan 6-6,5 nöjer jag mig med att njuta synen. 

Sitter uppe på axlarna ;-)

Viljen upplevelse!!!!


Imorse kl 4.30 blev vi hämtade igen. Det var bäcksvart ute och när vi gick ute i terrängen hördes både vildsvin och kronhindar på mindre än 50 meter. Men dimman och mörkret gjorde så att jag var helt blind. 

Brölen kom igång men ingen kom ut från vattenfyllda skogar och visade sig. 

Tue sköt en fin udda 12 i morse. Han var inte helt nöjd då dimman hade lurat honom till att tro att den var större. Men den är jättefin!!!

Nu har vi varit nere i spat och simmat och badat bastu. Tar nog en liten lur innan vi går ut och ser mera av Ustka. 

Tvärläckra badtofflor
Ett försök på att torka skor.

Kommentera inlägget här :