Lägerskola, fotboll, logistik och "håll-käften-tur

För lillsessan blev det bara en vecka i skolan innan hon i måndags åkte på lägerskola till Bornholm. Lyckos!!! 

Hon överaskade och ringde på kvällen. Min första tanke var att något hänt men hon ville bara säga att de kommit fram och att allt var bra. Härligt med lite uppdatering!!!

Den här veckan har även lillprinsen börjat på fotboll. Han har haft 2 års paus från fotbollen men nu var han klar igen. Och självklart skulle hans träning ligga samtidigt som lillebrors. Samma dagar, samma tidspunkt och i varsin ände av byn. Och självklart de dagar som T jobbar sent. Det är en logistisk ekvation som inte kan lösas. Medmindre man har goda och hjälpsamma vänner. 
En granne och kompis till lillebror ryckte in och tog lillebror med så jag kunde åka med lillprinsen. Och Vilken lycka. Han njöt och hade jättekul. Perfekt timing att börja igen. 

Idag är det fredag och jag har varit ute på en joggingrunda. En av granntanterna stannade till utanför oss på väg ut på sin joggingtur. Hon frågade om jag inte skulle med. Jo, jo, visst ville jag det. Nu joggar vi i helt olika ligor. Hon sprang ett helt Marathon för ett par månader sedan. Och jag är fortfarande i utvecklingsfas och kämpar mig runt de där 2,5 km. Så jag visste att det skulle bli lite längre än jag Kanske var Van vid. 

Det var jätteskönt att komma ut. Härligt solsken och 18 grader varmt. Vi sprang och sprang och sprang. Och jag slog mitt rekord med hästlängder. Förnuftet fick mig att stanna på 6,2 km - jag tror nog att jag får tillräckligt ont i benen imorgon ändå. 
6,2 km!!!! Shit vad jag är bra!!!

Redan här har jag slagit mitt personliga rekord och har passerat 3 km. Glad och full av energi!
Nästan 6 km och ganska slutkörd. Men fortfarande glad.

Kommentera inlägget här :