Bildkavalkad

De här dagarna har varit intensiva. Och kan faktiskt inte beskrivas med ord. 

Lite bilder... 

Stranden i Ustka. Man kan verkligen föreställa sig vilket paradis det här kan vara på sommaren
Gurksoppa
Stekt torsk
Kaka med bär
En kväll använde min guide horn som låtsas slogs för att locka fram storhjorten. Fantastiskt område, inne på militärens område. Vacker skog som påminde om den svenska skogen.
Skitmorgon med spöregn och snålblåst. Inte en enda Hjort i sikte. Men våt det blev man.
Tomatsoppa
Kycklingvingar
Kaka med bär

Efter flera "stolpe ut" blev det till sist min tur. 


Den är inte jättestor men den är min. Streckena på bilder är inte stjärnfall utan mygg. Förfärligt mycket mygg var det.

imorse var det sista Jakten. Jag tvekade på om jag skulle tvinga mig upp klockan 04.00 eller om jag bara skulle sova vidare. Ut kom jjag. 

Först såg vi ingenting och ingenting. Till ackompanjemang av hjortar. Men jag hade bestämt mig för att det bara skulle bli en. Så vi såg efter vildsvin och kronhind/kalv. 
Vildsvin kom det till sist men det var långt avstånd och de ville inte riktigt ställa upp sig. 
När jag gett upp dök en räv upp. Den hoppade upp och ner och jagade något, mus Kanske. 

Jo minsann, kickis första räv :-)

Skriv inläggstext 

Avsutningsvis kom jagtordförande och tackade för att vi villle komma och jaga hos dem. Medaljer fick vi och kyss på handen
Tack för denna gång!

Vi åkte från Ustka lite i tolv och landade här hemma lite i 22. 


Borta bra men hemma bäst :-))

Kommentera inlägget här :