Mat och hockey i Jönköping

Vi åkte til jönköping i lördags. Det var en tripp med kliniken som slutade med att jag fick träffa stora delar av min familj också. 


Bilturen upp gick bra, det är ungefär 64 mil till jönköping. Väl på hotellet mötte vi mina föräldrar och min storebror och flickvän. De hade körit de där dryga 30 milen ner bara för att möta oss. Och se Champions hockey league. 


Vi åt gott på kvällen. En 5-rätters meny på Smålänska kolonien. 

Klart bästa rätten!!!! Kantareller med fermenterad ramslök
Lufttorkad lamm med svartkål
Kanin x 2

Det blev en Trevlig kväll. Och god. Och våt....


Söndag förmiddag besökte vi Tabergsgruvan. Intressant!
När vi gick upp på "berget" fick jag en chans att visa den vackra svenska naturen. 

Eftermiddagen spenderade vi i ishockeyhallen. Vårat Esbjerg energy lag mötte hv71 i Champions hockey league. En förväntad förlust men jag tycker att killarna i Esbjerg gjorde det bra ändå. 


Efter matchen åkte hem till den danska västkusten igen. 


En intensiv men skojig helg !!!

Kommentera inlägget här :