Hederliga streptococcer

Så sjuk som jag var igår - det var länge sedan.
Febern låg och studsade mellan 38,0 och 38,9. Och eftersom min normaltemp ligger på 36,6 så innebar det mycket feber. En kamp mellan frysa och svettas hela tiden.
Jag sov hela dagen och kvällen. Och jag lovar att det ska mycket till innan jag överger hushållet för sängen...

I morse var febern nästan borta men minsta ansträngning, såsom att få på sig kläder var en kamp. Så jag stannade hemma från jobbet idag också.

Det fanns ingen tid att få hos läkaren utan det var bara att åka ner i den öppna mottagningen. Och det var såklart mellan 16 och 17 så det blev till att ha småkillarna och lillsessan med.
Att sitta i ett väntrum vid den tiden, ja det kan väl vem som helst räkna ut hur kul det var...

Halsprov tog läkaren och som jag misstänkte - gamla hederliga streptococcer. Blä!!!
Fast ändå bra på något sätt för då hjälper ju penicillin.

Så nu knaprar jag piller ett tag. Så ska jag nog bli frisk igen. :-)

Kommentera inlägget här :