Tillsammans

I tisdags var det jularrangement i storsessans klass. Det var knytis för hela familjen. 
Storsessan valde själv att vi skulle ha med tjälknöl. Och vilken tjälknöl det blev. En av de bästa jag har presterat tror jag. 
Mina ungar åt av allt som serverades och det gjorde nog jag och T också. Vi kom hem mätta och belåtna lagom till att slå oss ner i soffan och titta på julkalendern - som för övrigt verkar riktigt bra i år. 

Ikväll har vi varit med lillsessans klass på jul-hallojsa nere vid skridskobanan. En trevlig återkommande sammankomst.
 Jag trodde att jag och småkillarna skulle gå runt och titta på julskyltningarna men nejdå - de ville åka skridskor. Ja ha, bara att hyra skridskor till dem och hålla tummarna. Det var ju första gången för båda två och om det är något som jag verkligen inte kan så är det att åka skridskor. Eftersom det inte var meningen att de skulle åka skridskor så hade jag inga hjälmar med. Men jag tänkte nog att de bara skulle stappla runt lite. Och så hoppades jag bara att ingen skulle ramla och slå huvudet. 




Härlig julstämning på torget med massor av ljus och julmusik i högtalarna. 


Det serverades äppelskivor, pepparnötter och varm glögg. 

För att vara första gången tycker jag han klarade det galant. 


Sikken mysig eftermiddag / kväll vi hade nere på torget. 

Kommentera inlägget här :