Bortamatch

Jag skulle inte köra till matchen från början. Men när en annan förälders bil plötsligt gick sönder igår kväll så tog jag det på mig. 
T, som inte alls ville bli hämtad vid halv tolv utan ramlade in vid halv 4 istället, fick inte heller någon skrytsam sovmorgon eftersom killarna stannade hemma. 
Vi, jag och tjejerna, gick upp i ottan och var på väg redan vid halv 8. 
Det var en förnöjelse att se lillsessan spela som vanligt. Ingen vinst men oavgjort. 

Här hemma har vi annars inte gjort så mycket. Lite städning och plockning och sånt som bara ska göras. 

Till middag hade vi sällskap av mina svärföräldrar. Vi fick den fina fisken som grannen var så flink att ge oss igår. Och nu har jag lärt mig att den danska ørred är detsamma som den svenska regnbågslax. Tack storebror för lektionen i fiskartkännedom. 
Snacka om lyx att få fin färsk ädelfisk direkt levererad till dörren. Smaskens!




Nej nu blev klockan så där mycket igen. Kommer jag någonsin att lära mig att gå och lägga mig i tid?

Kommentera inlägget här :