Klar för start

Min lille kille har plötsligt bara blivit så stor. Han är snart inget dagisbarn mera... 
Vi har idag skrivit in honom i skolan. Redan den 1 april flyttar han över till fritids. Sen startar skolan på riktigt i augusti. 

Han har kikat runt i både klassrum och fritidslokalerna. Han har berättat vad han heter och han har skrivit sitt namn. Jo, skolklar är han i alla fall. 

Alla kommande skolbarn fick en liten ryggsäck med färgpennor och papper Och lite skojiga uppgifter...


Åh vad det ska bli spännande och kul att få vara med under en så fantastisk upplevelse. 

Kommentarer :

#1: Pia

Hej! Blev jätteglad av att snubbla över din blogg idag, vår familj har nämligen bott i Danmark tidigare! VI flyttade hem från Viborg för ett halvår sedan! Blir alldeles jättesentimental när jag ser det gröna gräset och bokskogarna! Hoppas ni har det jättebra - ja, ni ser ut att trivas :)

Med vänlig hälsning
Pia.

Svar: Hej! Välkommen 😉
Hur länge bodde ni i Danmark?
fröken Kicki

skriven
#2: Pia

Hej igen! Vi bodde där i två omgångar. Först var vi där i ca 3 år, och under omgång 2 "bara" ett år. Samma ställe, samma rutiner liksom. Jag känner en stor hatkärlek för landet men det skulle inte förvåna mig om vi snart kommer igen :)

skriven
#3: Pia Moisio

Vill bara tillägga att det är min makes jobb som förde oss dit :)

skriven

Kommentera inlägget här :