Slutet gott

Med en febrig lillebror Och en strejkande lillprins kom jag i tisdags iväg, cirka 20minuter sen, mot flygplatsen i Billund. Tjejerna skulle landa kl. 08.50. Men som tur var var flyget lite försenat och vi hann precis återfå normal puls igen när de kom ut genom dörrarna. Äntligen har jag dem hemma igen. 
Snabbt hem och släppa av tjejerna och lillprinsen och så tog jag lillebror med in till jobbet. 
Lillebror hade hög feber igen när jag var klar för dagen och vi skyndade oss hem till de andra. Storsessan hade då passat lillprinsen i lite mer än 5 timmar. Härligt jobbat, bruden!

Nyårsafton blev, precis som förra året, hemma hos Dennis & Dorthe i Andrup. Vi var 6 vuxna Och 8 barn. Det var fantastiskt som alla ungar lekte tillsammans. Allt från kurragömma till FIA med knuff till Sanning eller konsekvens. 
Och maten... Maten var perfekt! 
En liten räktallrik till förrätt. Till varmrätt fick vi lingonkarameliserad kronhjortsrygg med potatismos och sås. Som extra tillbehör hade T gjort tomater med lingongrädde - oj, oj, oj, det var bara en hit!
Efterrätten var klassisk den också. Chokladkaka med vaniljglass, melon och jordgubbar. Vilken brakmiddag!

Klara för tolvslaget, med kanske en storlek för små skyddsglasögon. 






Massor av konfetti Hör nyårsafton till. 

Jag körde på Cola Och kunde köra oss hem framåt småtimmarna. 
Idag har allt gått i slowmotion men jag har fått en massa gjort ändå. Granen har åkt ut, allt pynt nerpackat i lådor och uppburna på vinden. 

Vi tog årets första forbollsmatch. Ungarna var iklädda deras fina nya mössor som moster E sytt. 






Kanske jag också skulle önska mig en ny mössa? ;-)

Kommentera inlägget här :