Strålande avslutning

Att det skulle komma lite snö i natt, det visste jag. Men att det skulle komma så mycket överaskade inte bara mig utan alla snöröjare i hela sydvästjylland blev tagna på sängen. 
Jag åkte 10 minuter innan jag hade tänkt men det var egentligen strunt samma. Inte en enda vägsnutt var plogad eller saltad. Jag for som en snorloska på vägen, men var otroligt glad över att jag valt lill-bilen med manuell växellåda och inte den stora med automatlåda. Bromsa var inte tal om utan överallt var jag tvungen att motorbromsa. På motorvägen gick det i 40-50 km/h och omkörning var inte ett alternativ. 
Endast 20 minuter sen kom jag till krogen där frukosten väntade. Det var inte bara jag som haft problem med lappmöglet så hela dagens tidsplan blev lite förskjuten. 

Kvart över 10 var jag uppe i mitt torn. Och innan jag ens hade rätat upp ryggen så kom det två kronhindar smygande mot mig. Ljudlöst Och försiktigt vände jag mig om Och fick in den ena i kikarsiktet. Hon gick långsamt framåt men så plötsligt stannade hon. PANG! Perfekt lungskott Och hon låg på visuellt avstånd. 
Tjo ho!!! Mitt första danska krondjur. 
Lite senare hoppade ett rådjur förbi Och efter det underhölls jag av två lekande ekorrar. 
Totalt blev det skjutet en hind, en kalv och 2 morkullor. 
Sicken härlig dag. Snö, vind, solsken och tösnö. 

Innan jag körde hem till resten av familjen serverades ärtsoppa. Mums!

T hade roat sig här hemma med barn och snö. Det hade gjort en finfin snögubbe som självklart hette Olaf. 





Lillsessan kom hem här på kvällen. Trött men otroligt glad för äventyret i København. 

Ett par grannar kom över också. Lite snack och skvaller blev det. Mysigt! Härliga grannar vi har. 

Kommentera inlägget här :