Vardagen är tillbaka

Måndagmorgon och klockan ringde vid 6-tiden. I vanlig ordning vaknar lillebror tidigt och sitter och tittar på lite barn-tv medans jag duschar och gör mig klar. 

Båda tjejerna är uppe, jag hör dem tissla och tassla nere i deras badrum.

Klockan 7 försöker jag väcka lillprinsen första gången. Han är tok-trött, som vanligt på morgonen, och på ett uselt morgonhumör (jag undrar var han fått det från 😉 ).

Jag och de tre som är vakna äter frukost och innan jag börjar med killarnas matlådor försöker jag IGEN att få lillprinsen att komma upp. Lönlöst! 
Tjejerna gör sig helt klara och gör deras matlåda. Först iväg är storsessan som äntligen kan snvända sin egen cykel igen. Vi lagade hennes punktering igår... Lillsessan kommer också iväg, just som lillprinsen till sist kommer upp. Han fryser och får ont i ögonen av allt ljus. Så jag hjälper honom med att få kläder på - under täcket. Och sedan kommer han ut i köket och får i sig sin frukost i mörkret. 

Bara tandborstningen kvar - så är vi klara för avgång. 

Årets första vecka är inledd. 



Kommentera inlägget här :