Museum och kalas

Det blev en tur till Fiskerimuseet. Inte alls så mycket folk så ungarna kunde stå och klappa rockor och Småhajar så länge de ville. 

Efter lite förmaningar och mutor lämnade jag tjejerna ensamma hemma medans jag och småkillarna åkte ner till svärisarna i fjelstrup. 
Tjejerna skulle själva handla uppe på Netto och sedan laga mat tillsammans. Och efter det hade de önskan om att få vara ifred och stena framför tv. 
Sett i backspegeln så klarade de det galant. 

Jag dumpade småkillarna hos farmor och farfar och begav mig hem till min svägerska som hade bjudit in till kalas. 


Nej, det var sannerligen inte igår man fick en sån fin kalasinbjudan. ;-)

Vi var 11 tjejer som hade en alldeles förträfflig kväll. Svägerskan hade fixat och donat så allt var förberett in i minsta detalj. 
Ett buffebord med allvärldens olika rätter dukades fram. Mitt under middagen kom en kvinna och en man med gitarr in genom dörren och bjöd på lite sångunderhållning. 
Svägerskan hade också ordnat med lite sångövelser för oss allihopa. 
När vi alla var lagom fnittriga av vin kom nästa besök. En rapp och halvfräck dam  höll ett litet dildoparty. 
Många glada skratt blev det under hela kvällen och jag kröp ner under täcket mycket nöjd och belåten. 
T hade också anlänt till fjelstrup under kvällen, efter skolan. 

Tidigt i morse åkte T, igen, till skolan och jag körde tillbaka till Esbjerg. Lagom för att hämta tjejerna och köra vidare till handboll. Lillsessan spelade match, och hon gjorde mål. 

Medans jag ändå hade ångan uppe så tog vi en storhandling på Bilka också. 

Puha, jag har verkligen haft fullt upp. Och det är inte slut ännu...

Kommentera inlägget här :